Öncelikle hesabınızın belli bir organik takipçi ve beğeni sayısına ihtiyacı var. Aynı zamanda doğru orantıda etkileşime girmesi gerekli.
Nedir bu etkileşim?
Paylaşımınızın beğeni-yorum-gönderim noktalarında aktif olması gerekli. Aynı zamanda dm kutunuzun da aktif olması bu etkileşimi pozitif yönde etkiler. Bunun için beğeni-kaydet grupları var fakat biz önermiyoruz. Çünkü her gönderinize hep aynı kişilerin yorum atması, başka kullanıcıların olmaması da instagram tarafından spam olarak algılanabilir.
Peki bunun için neler yapmalıyız?
Hashtag, konum ve müzikten faydalanmalıyız.
Instagram’da ‘hashtag’ kullanımı nasıl olmalıdır?
Hashtag kullanmanın da bir kuralı vardır. Eğer küçük çaplı bir hesapsanız milyon küsür kullanılan hashtag’lerden uzak durmanız gerekir. 60.000 – 200.000 arası daha uygundur. Görseliniz ile hashtag uyumlu olmalıdır. Kahve fotoğrafı attıysanız altına #aydinlatma yazmamalısınız. Hikayelerinizde de hashtag kullanabilirsiniz. Hatta gözükmesini istemiyorsanız yazıyı elinizle küçülterek yok edebilirsiniz.
Instagram’da ‘konum’ kullanımı nasıl olmalı?
Instagram’da konum kullanmanın avantajı; o konum’da bulunan kişilerden etkileşim almanızı sağlayabilir. Mekan veya şehir bazlı konum paylaşmak işinize yarar. İçeri üreticisi iseniz konum paylaşmak, etkileşim olarak size geri döner, eğer işletme iseniz sizin sektörünüze ihtiyacı olan müşterileri firmanıza çekmenize yarar.
Instagram’da ‘müzik’ kullanımı nasıl olmalı?
Müzik kısmını genellikle reels’larda kullanmanızı öneriyoruz çünkü gönderi ve hikayelerde piksel kalitesini düşürmektedir. Reels’larda en popüler müzikleri kullanmalısınız. Bunun için instagram’da ‘@creators’ hesabını takip edebilirsiniz. Haftanın en popüler müziklerinin paylaşımı yapılmaktadır. Aynı zamanda bu konularda yönlendirici hesaplar vardır. Onları bulup takip edebilirsiniz. Müziği sonradan kendiniz eklemek yerine direkt şablon kullan özelliğini kullanarak daha kolay reels’lar elde edebilirsiniz. Şu an en kolay keşfet’e düşme yöntemi reels’lardır. Hemen izlenme alamazsanız canınızı sıkmayın. Zamanla oturmasını bekleyin ve bu süreçte usanmadan her gün reels paylaşın ama kaliteli içerik ve görüntü olmasını dikkat edin. Fotoğraftan ziyade video tercih etmenizi öneririz. İlk üç saniye de çok önemlidir. Kullanıcıyı ilk üç saniye reels’da tutma ihtimaliniz yüksektir, reels girişi kesinlikle ilgi çekici olmalıdır.
Hashtag, konum, müzik üçlemesini istikrarla yaptıysak beğeni-yorum-gönderim almanız gerekmektedir. Unutmayın bir hesabı büyütmek, ileriye taşımak kısa bir süreç değildir. İstikrarlı, kaliteli ve organik bir hesap olmaya başladıktan sonra ilerlememek sürpriz olur. Eğer hala umduğunuzu bulamadıysanız takipçi temizliği yapmalısınız. Satın alınmış veya bot hesap olmamalıdır. Mutlaka içerik konunuzla alakalı hesaplar olmalı. Etkileşim sağlamayacak eş, dost yerine etkileşim sağlayacak ilgili az hesap olması daha önemlidir. Tüm bunlara rağmen hala olmuyor ve zaman ayıracak durumunuz yoksa biz burdayız 🙂 Pes etmeyin! Herkesin bu yollardan geçtiğini unutmayın 🙂 Bize ulaşın.